Skip to content

Siltanen | Sandberg

arrow_back Töitämme

Uudella ilmeellä kohti tulevaisuuden Hämettä

Hämeen liitto

Haaste

Uuden strategian myötä Hämeen liitossa oli aika uudistaa verkkosivut ja päivittää organisaation visuaalinen ilme tukemaan uutta strategiaa. Ilmeen tuli olla moderni ja tyylikäs ilman että se näyttäisi liian virkamiesmäiseltä. Graafisen viestin tuli olla raikas ja selkeä sekä henkiä vakautta sekä vaikuttavuutta.

Lähestyminen

Brändin uudistamisprosessissa Hämeen liiton erityispiirteiden ymmärtäminen oli keskeistä. Tunnistimme Hämeen liiton vahvuudeksi paitsi sen perinteen ja historian, myös sen asiantuntijuuden, joka on vahvistunut vuosien varrella. Tämä asiantuntemus on aina ollut liiton toiminnan kulmakivi ja se on muovannut liiton identiteettiä.

Lähestyimme uudistusta kunnioittaen liiton historiaa ja asiantuntemusta, mutta halusimme myös heijastaa liiton kykyä uudistua ja katsoa eteenpäin. Tämä tasapainottelu perinteen, asiantuntijuuden, värien ja moderniuden välillä ohjasi koko suunnitteluprosessiamme. Halusimme luoda ilmeen, joka olisi yhtäaikaa ajaton ja moderni, ja joka kommunikoisi liiton asiantuntijuudesta sekä sen roolista tulevaisuuden Hämeessä.

Ratkaisu

Hämeen liiton visuaalisen identiteetin uudistuksessa painotettiin maakunnan historiaa, asiantuntijuutta ja sen keskeisiä arvoja. Uuden ilmeen keskiössä on perinteisestä vaakunasta johdettu tunnus ja kolme vinoviivaa jotka symboloivat liiton kolmea seutukuntaa ja arvoja tulevaisuus, tasapuolisuus ja yhteistyö.

Punainen väri on johdettu suoraan perinteisestä Hämeen maakuntalipusta, tummansininen korostaa vakautta ja luotettavuutta. Kursiivi variaatio logossa viestii perinteikkyyttä ja luo mielenkiintoista kontrastia Hämeen liitto -tekstin muuten minimalistiseen ilmeeseen samalla tehden tunnuksesta mielenkiintoisen ja lähestyttävämmän ilman että se menettää arvokkuuttaan.